Ik heb een probleem voorgelegd bij John Vanderaart op de bijeenkomst van HCC!kennemerland. Het betreft dat ik telkens bij Thunderbird mijn paspoort moet invullen bij het binnen halen en het verzenden van e-mail.  Ik hoop dat John een oplossing heeft voor mijn probleem...
Daan H.

John Vanderaart, HCC!vraagbaak en Rob Coenraads

Sowieso de tip om Thunderbird te verwijderen en opnieuw te installeren, want meestal is dat het paardenmiddel. En dat geldt niet alleen voor de app Thunderbird! Als je bij je e-mailaccounts bent aangesloten via het IMAP-protocol, dan kun je dit ongestraft doen. Maar zo ver zijn we nog niet!

Beveiligingsinstellingen 2

Misschien voor een andere Authenticatiemethode kiezen?

Kijk bij de instellingen voor de Authenticatiemethode eens naar de manier waarop je authentiseert bij de mailserver van dienst.

Raadpleeg de eisen die de mailserver aan deze authenticatie stelt, want mogelijk koppel je op de verkeerde manier aan. Dit moet je zelfs controleren als Thunderbird je automatisch heeft aangesloten op die mailserver! Werkt dat niet? Dan Thunderbird afsluiten en op de adresregel van de Windows Verkenner navigeren naar %AppData% en vervolgens naar Thunderbird en Profiles. In de map (met de meeste inhoud) die je dan ziet staan, verwijder je de bestanden cert9.db, key4.db en logins.json. Daarna Thunderbird opnieuw starten en het gevraagde wachtwoord opnieuw invoeren.

.