Mijn printer print niet meer. Als ik een printopdracht geeft, dan zie ik Bezig met afdrukken. En meer gebeurt er niet. Ik heb de printer-driver al opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Als ik de printer met dezelfde kabel aansluit op mijn laptop, dan werkt het wel goed. Wat is hier aan de hand?
Frederik U.
Onder redactie van John Vanderaart en HCC!vraagbaak
Aan het werk met de probleemoplosser die zich bekommert om de printer |
Je tweede opmerking (dat het wel netjes met de laptop werkt) is mooi meegenomen, want dat betekent dat je het euvel niet bij de printer hoeft te zoeken. Nee, jouw computer is voor nu het probleem. Begin natuurlijk met de Probleemoplosser die is bedoeld voor de printer(s). Ga naar Instellingen, Bluetooth en apparaten en Printers en scanners. Ga dan naar de sectie Verwante instellingen. En aldaar klik je op de knop Problemen oplossen (afbeelding). Het vermoeden is een probleem met de systeemservice Print Spooler en dat probleem kan worden getackeld door de probleemoplosser die je nu laat draaien. En als blijkt dat er meerdere printers zijn geïnstalleerd op jouw systeem, dan volgt eventueel nog een extra keuzemenu waarmee je aangeeft welke printer in storing ligt...