Ik heb de wekelijkse column van John Vanderaart op pcactive.nl met als onderwerp ‘Beter Horen’ met belangstelling gelezen.
John Vanderaart, HCC!vraagbaak en Rob Coenraads
Toevallig heb ik vorige week ook een paar identieke hoortoestellen aangeschaft. Op de bijbehorende foto zie ik dat dezelfde app wordt gebruikt om de hoortoestellen aan te passen. Nu mijn vraag: de app of het rechterhoortoestel maken soms geen contact. Of gedurende de dag valt het contact voor rechts weg. Het bijbehorende boekje en de verkoper hebben een aantal gebruiksaanwijzingen gegeven! Echter, dat werkt niet of het werkt slechts tijdelijk. Waar kan het aan liggen? Dus wat deugt er niet: de app, het hoortoestel of mijn telefoon?
Shammarda
We praten hier over – specifieke – hoortoestellen van het merk Phonak |
Als het linkerhoortoestel wel altijd in de lucht blijft, dan zou je geneigd mogen zijn om te zeggen dat het aan – alleen – het rechterhoortoestel ligt. Wel even iets om te proberen: (1) tijdelijk alleen van het rechterhoortoestel gebruikmaken en (2) dat rechterhoortoestel af en toe uit- en weer aanzetten. Wat niet wegneemt dat het probleem zeer waarschijnlijk specifiek dat rechterhoortoestel betreft. Persoonlijke ervaring: beide hoortoestellen doen het altijd met de app en de mobiele telefoon. Zou het dan toch de mobiele telefoon zijn? Nog wel even opgemerkt dat deze vraag over hoortoestellen van het merk Phonak gaat.