Timeswipe is een triviaspel waarbij je moet raden of een gebeurtenis heeft plaatsgevonden ... Speel met je vrienden.

Dennis Gandasoebrata

timeswipe 2

Toe aan ontspanning? Kijk dan eens naar het relatief nieuwe Timeswipe. Deze app stelt je historische kennis op de proef. Je krijgt een mijlpaal te zien, waarna je aangeeft of de gebeurtenis juist voor of na het getoonde jaartal heeft plaatsgevonden. Denk aan bekende mijlpalen, zoals de ramp met de Titanic, de uitvinding van de stoommachine en – jawel – de uitvinding van het elektrische scheerapparaat.

Tijdens elke sessie verdien je punten op basis van de prestaties. Je kunt de sessie vervolgens ook met anderen delen. Er is een dagelijkse challenge en in een aparte sectie is ruimte gereserveerd voor speciale sessies (bijvoorbeeld met een specifiek thema). Hetzelfde principe is ook toegepast op het raden van jaar van uitgifte van bepaalde muziek. Hiervoor kun je een aparte app downloaden: Songswipe. Optioneel kun je een account maken. Voordeel hiervan is dat je de spelsessies kunt opslaan en ook op een ander apparaat vervolgens kunt doorspelen. Beide apps bieden deze functionaliteit.

De apps zijn gratis te gebruiken, maar wie een donatie geeft, krijgt toegang tot aanvullende functies. Zo heb je bij de muziekvariant van de app toegang tot een marathon-modus, waarmee je grotere rondes kunt spelen. Bij de muziekvariant is het bovendien mogelijk om een externe muziekspeler te selecteren. Standaard is dit Spotify, maar er ook ondersteuning voor YouTube Music en SoundCloud.

Product: TimeSwipe (https://play.timeswipe.fun)

3 sterren

Prijs: gratis (bevat in-app aankopen)