Call Control baseert het blokkeren van telefoontjes op zijn community, die op het moment van schrijven zo’n 12 miljoen personen omvat. De makers noemen de functie CommunityIQ.

 

Dennis Gandasoebrata

callcontrol 2

 

Je kunt die lijst aanvullen met een persoonlijke blokkeerlijst, waardoor je mensen uit je eigen lijst kunt weren. Zodra een telefoontje is geweerd, kun je de details opvragen. Je ziet een overzicht van de klachten uit de community en eventuele aantekeningen over de beller. Ook kun je zien hoe de beller scoort bij Spam Score en hoeveel telefoontjes van die partij uiteindelijk zijn geblokkeerd door Call Control. Bij het blokkeren bepaal je zelf wat de telefoon moet doen: de verbinding direct verbreken of de telefoon laten overgaan (en mogelijk terecht laten komen bij voicemail). 

Call Control kent een aantal aanvullende functies. Zo kun je stille uren instellen om gedurende deze tijden niet te worden gestoord door binnenkomende telefoontjes. De makers hebben veel aandacht besteed aan ondersteuning: op de website vinden we een kennisbank per platform (Android en iOS) terug.

 

PCA sterren 4 5 319

Call Control www.callcontrol.com

4 en half sterren 

Prijs: € 11,- (per kwartaal) of € 32,- (p.j.)
Systeemeisen: Android 6.0, iOS 12.1
Taal: Engels, Nederlands