Snapchat werkt samen met de Rijksoverheid en het Europees Parlement om zoveel mogelijk stemgerechtigden terug te zien in de stemhokjes. Lees hier hoe.
De Europese verkiezingen komen eraan: tussen 6 en 9 juni gaan meer dan 370 miljoen Europeanen in 27 landen naar de stemhokjes om hun leden voor het Europees Parlement te kiezen. Om Nederlanders bewust te maken van het belang om je stem te laten horen, werkt Snapchat samen met de Rijksoverheid en het Europees Parlement. Het doel is om zoveel mogelijk stemgerechtigden terug te zien in de stemhokjes.
Rijksoverheid
Met de speciale Snapchat-lens van de Rijksoverheid kun je je kennis van het Europese Parlement testen. Je krijgt verschillende stellingen voorgelegd waar je, door middel van je hoofd naar rechts of links te bewegen, op kunt antwoorden met waar of niet waar. Hierdoor leren Snapchatters op een interactieve manier meer over het Europees Parlement en het belang van stemmen.
Europees Parlement
Met de speciale AR-verkiezingslens van het Europees Parlement worden mensen in heel Europa aangemoedigd om hun stem te laten horen. Deze lens is onderdeel van de bewustwordingscampagne 'Use your Vote'.
De lenzen staan momenteel live en zijn tot en met de verkiezingen te gebruiken voor Snapchatters. Dit is niet de eerste keer dat de overheid met Snapchat samenwerkt om Nederlanders te stimuleren hun stem uit te brengen. Eerder werkte het technologiebedrijf al samen voor bijvoorbeeld de Tweede Kamerverkiezing.