Al maanden ondervinden veel Sonos-gebruikers problemen met de in mei gelanceerde nieuwe app van Sonos. Sonos komt nu met veel toezeggingen om het vertrouwen van Sonos-gebruikers terug te winnen, en dat is hard nodig.
Al jaren is Sonos een geliefd audiomerk en maakt het kwalitatief goede audiohardware. Maar zoals iedereen weet, hardware en software zijn twee verschillende dingen en dat weten helaas Sonos-gebruikers vooral de laatste maanden erg goed. Veel gebruikers hebben namelijk geen of een slechte verbinding tussen de in mei gelanceerde Sonos-app en Sonos-speakers.
Als reactie hierop hebben Sonos-baas Patrick Spence en zijn team een reeks belangrijke toezeggingen gedaan om deze zorgen aan te pakken en het vertrouwen van Sonos-gebruikers en medewerkers te herstellen.
Toezeggingen namens Sonos
1. Focus op klantervaring: enkel het hoogste niveau van klantervaring is goed genoeg. We stellen ambitieuze kwaliteitsnormen en zullen geen producten meer leveren voordat aan die criteria is voldaan.
2. Verhogen striktheid testfases voorafgaand aan de lancering: ons bètatestprogramma zal meer verschillende soorten klanten en meer diverse opstellingen omvatten, voor een langere testperiode.
3. Bescheidenheid en voorzichtigheid tonen bij het introduceren van veranderingen: elke grote verandering aan de Sonos-app zal geleidelijk worden doorgevoerd. Zo kunnen klanten zich aanpassen en kan er feedback gegeven worden voordat een nieuwe release de standaard wordt.
4. Aanstellen van een kwaliteitsombudspersoon: deze nieuwe rol zorgt voor een duidelijk aanspreekpunt voor onze medewerkers om eventuele zorgen over kwaliteit en klantervaring te escaleren, en zal door de uitvoerende leiding geraadpleegd worden tijdens het ontwikkelingsproces en vóór elke productlancering.
5. Verlengde garantie: we zullen de fabrieksgarantie voor al onze home cinema en thuisspeakers, die momenteel onder garantie zijn, met één jaar verlengen.
6. Onophoudelijk verbeteren van de app-ervaring met regelmatige software-updates: elke 2 tot 4 weken brengen we bijgewerkte mobiele softwareversies uit om de software-ervaring te optimaliseren en verbeteren.
7. Oprichten van een klantadviesraad: we willen blijven luisteren naar de stem van de klant. Deze raad geeft feedback en inzichten vanuit klantperspectief en zorgt ervoor dat we producten en software kunnen verbeteren nog voor ze gelanceerd worden.