In het werkleven is de kans groot dat je veel contact hebt met collega’s, leveranciers en andere zakelijke relaties. Je wil in dit geval goed bereikbaar zijn. Een vast nummer op mobiel kan in dit geval een goede oplossing bieden. We vertellen je hierover meer en geven je tips waar je aan kunt denken als je zakelijk belt.
1. Denk aan een professionele uitstraling met een vast nummer
Bellen voor jouw werk kan natuurlijk via jouw mobiel met een 06-nummer, maar dat is lang niet zo professioneel. Tijdens dit soort gesprekken speelt professionaliteit juist een grote rol en wil je een goede indruk achterlaten. Zorg er daarom ook voor dat je professionaliteit uitstraalt met een zakelijk nummer op jouw mobiel. Kies bijvoorbeeld voor een 085 nummer, dat een landelijke uitstraling geeft en dus ook meteen een stuk professioneler oogt. Bovendien is het niet nodig om een extra werktelefoon aan te schaffen.
Zakelijke oproepen komen wel gewoon binnen op je mobiel, terwijl je wel de uitstraling geeft die je hebt vanuit een kantoor. Bovendien is het fijn dat je met zo’n nummer altijd bereikbaar bent én maar een telefoon bij je hoeft te hebben. Zelfs in het buitenland ben je nog bereikbaar. Met zo'n vast nummer op mobiel kun je dus gewoon zakelijk bellen, zonder gedoe. Een 085 nummer oftewel een vast nummer op mobiel is dus zeker een aanrader als je veel contact hebt met zakelijke relaties.
2. Bepaal je behoeften
Daarnaast is het belangrijk om stil te staan bij jouw behoeften. Waarvoor ga je de telefoon gebruiken en welke functies wil je er allemaal bij hebben? Zo kun je bijvoorbeeld nadenken hoeveel belminuten je in je abonnement wil hebben. Onbeperkt bellen kan handig zijn als je iedere dag veel belt.
Daarnaast kun je ook denken aan andere functies zoals het toevoegen van een welkomstbericht, openingstijden en het toevoegen van een wachtmuziekje. Van dit soort handige functies kun je gebruikmaken als je kiest voor een zakelijk nummer, en kunnen er ook voor zorgen dat je nog meer die professionaliteit kunt uitstralen. Deze functies zorgen er ook voor dat het bellen nog meer geoptimaliseerd wordt.
3. Duidelijke communicatie
Het is fijn als de telefoongesprekken met de klanten goed verlopen zoals je gehoopt had, maar ook dat je hierin professioneel oogt. Het is daarom slim om van tevoren na te denken hoe je duidelijk kunt communiceren met de klant. Zorg er bijvoorbeeld voor dat er geen ruis is op de achtergrond, waardoor jullie elkaar misschien slecht verstaan. Ook beleefdheid en goed luisteren zijn belangrijke punten om bij stil te staan, evenals een vriendelijke begroeting. Deze kleine details kunnen al een groot verschil maken.
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met rinkel.com