Wil je dat je website goed gevonden wordt, dan is SEO oftewel zoekmachine-optimalisatie heel belangrijk. Hierbij kan een SEO-expert je helpen.

Voordat er wordt uitgelegd wat een goede SEO-expert kan, is eerst de vraag cruciaal hoe je een goede SEO-specialist herkent. Dit gaat vooral om hoeveel je aan hem besteed en wat je daarvoor terugkrijgt. Als een SEO-specialist meer kost dan hij geeft, is hij niet goed in zijn vak. Het tweede punt waar je op moet letten, is dat ze je verleiden met methodes die flink uit de tijd zijn. Die methodes lijken misschien wel interessant, maar helpen jouw website in de praktijk totaal niet hoger in zoekresultaten. Let er dus goed op dat je niet wordt opgelicht en lees recensies van eerdere klanten van een bepaalde SEO-expert. In dit artikel lees je over een drietal expertises die een SEO-expert voor je uitvoert: linkbuilding, contentcreatie en analyse.

Linkbuilding uitbesteden
Linkbuilding is een tactiek die al jaren wordt gebruikt, maar nog steeds goed werkt. In het kort samengevat is het doel om zoveel mogelijk sites naar jouw website te laten linken. Er zijn enkele manieren om dit te realiseren. Om te beginnen worden linkbuilding-teksten in het licht gezet. Linkbuilding-teksten worden ingezet voor het verwerken van zoekwoorden die gerelateerd zijn aan jouw website. Er worden door tekst en analyseschrijvers teksten van ongeveer 500 woorden geschreven. Hierin worden 2 tot 5 zoekwoorden verwerkt die allemaal naar een bepaalde pagina van jouw website linken. De tekst wordt geplaats op een site die overeenkomt met het onderwerp van jouw bedrijf. Als je auto’s verkoopt, komt de tekst te staan op een autoblog of een carspotter-website. De tweede manier is linkruil. Met het bezoeken van een startpagina kun je een link aanmelden. Hier kun je een eigen link toevoegen, met een naam van bijvoorbeeld jouw bedrijf. Als je een verzoek doet om die link te laten plaatsen, moet je voordat je het verzoek kunt versturen, eerst een link op een van je eigen startpagina’s hebben geplaatst: dat heet een backlink. Goede SEO-experts beschikken over tal van startpagina’s met allerlei onderwerpen. Als je de link op je eigen startpagina hebt geplaatst, kun je het verzoek indienen.

Contentcreatie
Linkbuilding-teksten is een onderdeel van contentcreatie. Denk bij de rest van de onderdelen aan het maken van advertenties of teksten voor jouw eigen website. Een linkbuilding-tekst op een ander niveau is een betaalde plaatsing. Deze tekst wordt niet alleen geplaatst voor de links, maar ook voor het overhalen van lezers jouw website te bezoeken. Door deze tekst kun je dus directe klanten krijgen. Dit zal bij een linkbuilding-tekst een stuk minder snel gebeuren, omdat deze simpelweg een stuk minder worden gelezen. Het soort content wat voor jou wordt gemaakt en wordt geplaatst, ligt aan wat je website nodig heeft.

Analyse
Voordat de bovenstaande dingen gedaan kunnen worden, moet er eerst een analyse worden gemaakt van je website. De zwakke punten worden er uitgepakt, zoals bijvoorbeeld het hebben van te weinig content op je website. Zo kunnen de pagina’s lastig gevonden worden.

Gratis analyse
Sommige online-marketingbureaus maken voor jou een vrijblijvende analyse. Je krijgt dat inzicht in wat er moet gebeuren om jouw website in de top van Google te krijgen. DoubleSmart is een bureau waar je voor SEO terecht kunt. Hier staat altijd een SEO-consultant voor je klaar die zorgt dat je website naar het hoogste niveau wordt getrokken. Nadat zij een gratis analyse van je website hebben gemaakt, weten zij precies wat het beste is voor jouw website op lange termijn.

Dit artikel is van DoubleSmart.nl