Bose trekt zijn noise-masking sleepbuds oftewel slaapoordoppen terug, omdat de batterij niet zo consistent en betrouwbaar presteert als zou moeten. Het probleem kan niet verholpen worden en voldoet ook niet aan Bose's standaarden. Lees hier hoe je je geld terugkrijgt.
In 2018 bracht Bose de noise-masking sleepbuds op de markt. Dit zijn oordoppen die je 's nachts indoet en omgevingsgeluid filteren door een muziekje of rustgevend geluid te spelen. Uit reacties van gebruikers bleek ze vooral werken met een monotoom achtergrondgeluid, zoals in een vliegtuig of volle trein. De meeste gebruikers hebben geen problemen ondervonden met hun product. Ze gebruiken de sleepbuds regelmatig en kunnen zich een dag zonder niet meer voorstellen. Andere gebruikers hebben helaas een compleet andere ervaring: ze lieten Bose weten dat hun sleepbuds niet volledig laadden, onverwacht uitgeschakeld worden of beide.
Inwisselen voor nieuwe sleepbudgets of aankoopbedrag terug
Bose biedt twee oplossingen om alle gebruikers te helpen:
1) Iedere sleepbuds-gebruiker – al dan niet beïnvloed door de problemen, ontvangt tussen nu en 31 december 2019 van Bose het aankoopbedrag terug. Je hebt geen aankoopbewijs nodig om de sleepbuds te retourneren. Je kunt een terugbetaling of productuitwisseling aanvragen via deze link voor Nederlandse consumenten. Zo kun jedirect contact opnemen met het Nederlandse serviceteam dat je verder helpt.
2) Gebruikers kunnen hun sleepbuds blijven gebruiken, of ontvangen een ander paar uit een beperkte voorraad sleepbuds die minder gevoelig zijn – maar niet immuun – voor de batterij gerelateerde issues.
In beide gevallen vallen de sleepbuds onder de 2-jaar garantie, inclusief een additionele vervanging (mits beschikbaar) of terugbetaling, mocht de batterij niet naar behoren functioneren, na 31 december.