Op maandag 8 juni rond 12.00 uur zendt de overheid een NL-Alert controlebericht uit in heel Nederland. Je ontvangt het op je mobiel, maar het is ook te zien op steeds meer digitale reclameschermen en vanaf nu ook op digitale reisinformatieschermen van NS.
NL-Alert waarschuwt en informeert je over noodsituaties zoals een grote brand, terroristische aanslag, epidemie of onverwacht noodweer. In een NL-Alert staat wat er aan de hand is, wat je moet doen en waar je meer informatie kunt vinden. Het NL-Alert controlebericht ontvang je op je mobiel. Daarnaast is het NL-Alert controlebericht te zien op steeds meer digitale reclameschermen en digitale vertrekborden van bus, tram en metro. En vanaf nu ook op digitale reisinformatieschermen van NS.
NL-Alert
Met het landelijke NL-Alert controlebericht kun jij ervaren hoe het is om een NL-Alert te ontvangen. Zie je een NL-Alert? Lees meteen het bericht, kom in actie en help anderen. Vanaf dinsdag 2 juni is een landelijke publiekscampagne voor het NL-Alert controlebericht gestart. NL-Alert waarschuwt en informeert je over noodsituaties zoals een grote brand, terroristische aanslag, epidemie of onverwacht noodweer. In een NL-Alert staat wat er aan de hand is, wat je moet doen en waar je meer informatie kunt vinden.
Zo ontvang je NL-Alert
Al eerder schreven wij over het ontvangen van NL-Alert op een iPhone. Je ontvangt NL-Alert op je mobiel, daarvoor hoef je niets te doen. Wanneer je een NL-Alert op je mobiel ontvangt, laat je telefoon een luid en doordringend alarmgeluid horen. Let op: het NL-Alert controlebericht kan luid binnenkomen als je een koptelefoon of oortjes gebruikt. Zie je een NL-Alert? Lees meteen het bericht, kom in actie en help anderen.
Bereik controlebericht
Het vorige controlebericht dat op 2 december 2019 is verzonden, werd door ruim 12,9 miljoen mensen van 12 jaar en ouder op de mobiele telefoon ontvangen (85%). Ongeveer 300.000 mensen van 12 jaar en ouder zagen het NL-Alert controlebericht op digitale reisinformatieschermen van bus, tram en metro en 150.000 mensen op digitale reclameschermen.