Vanaf 8 juni wordt de nieuwe S2-app van Sonos uitgerold. Lees hier wat je moet doen als je over deze nieuwe app wilt beschikken en de belangrijkste details.
Al eerder schreven we dat Sonos met de nieuwe app en software Sonos S2 komt voor nieuwere apparaten die ook extra functies krijgen. Een aantal oudere speakers blijven met de S1 Controller-app werken die nog steeds bugfixes en beveiligingspatches ontvangt. Vandaag is het zover: Sonos rolt wereldwijd (vanaf 17.00u) zijn nieuwe S2-platform uit. Daarnaast zijn vanaf woensdag 10 juni de Sonos Arc, Sonos Five en Sonos Sub (Gen 3) beschikbaar die ook worden ondersteund door Sonos S2.
Updaten
De meeste gebruikers kunnen vandaag updaten naar S2. Het enige wat je hoeft te doen, is de S2-app te downloaden en je oude app te verwijderen. Je systeem (inclusief instellingen en voorkeuren) wordt automatisch geüpdatet naar S2.
Tenzij je een van de vanaf woensdag beschikbare, nieuwe Sonos-producten wilt toevoegen aan je systeem, kun je als gebruiker met een Sonos-systeem inclusief oudere niet-compatibele producten de originele app gewoon blijven gebruiken. Die app wordt omgedoopt tot ‘Sonos S1’ en behoudt de gebruikerservaring zoals voorheen.
Naast het bieden van ondersteuning voor deze drie nieuwe producten, maakt Sonos S2 audiotechnologieën met een hogere resolutie mogelijk voor muziek en home cinema, zoals Dolby Atmos op Arc. Ook kun je updates voor de gebruiksvriendelijkheid, meer personalisatie-opties en nieuwe functies verwachten. Een van deze nieuwe functies is het opslaan van gegroepeerde kamers. Wellicht is het even zoeken in de Store, maar je herkent de nieuwe app aan deze afbeelding:
Opsplitsen
Wil je je oude producten blijven gebruiken terwijl je de Arc, Five of Sub (Gen 3) toevoegt, dan heb je de optie om je systeem op te splitsen. Het systeem wordt dan gesplitst in twee ‘huishoudens’ - S1 en S2 - die onafhankelijk van elkaar opereren binnen het huis: een S1-systeem dat de Sonos S1 Controller-app gebruikt en de daarmee compatibele producten aanstuurt en een S2-systeem dat de nieuwe Sonos S2-app gebruikt en nieuwe(re) producten aanstuurt. Op de supportpagina van Sonos kun je meer informatie vinden over het gebruik van gesplitste S1- en S2-systemen.
Het Trade Up-programma blijft beschikbaar voor klanten die willen upgraden naar S2-compatibele producten wanneer zij dit willen.