Philips Hue roept een aantal voedingskabels terug die wellicht een veiligheidsrisico vormen. Philips Hue start daarvoor een vervangingsprogramma en lees hier om welke voedingskabels het gaat en hoe je een nieuwe gratis voedingskabel krijgt.

Philips Hue heeft na een uitgebreide testprocedure vastgesteld dat in heel uitzonderlijke gevallen sommige Philips Hue 40 Watt outdoor voedingsunits beschadigd kunnen raken door waterlekkage en dan een veiligheidsrisico kunnen vormen wanneer aangeraakt in natte omstandigheden. De betrokken voedingsunits zaten in de starterspakketten van de onderstaande productfamilies die beschikbaar waren tussen 2018 en 2020:

- Lily buitenspotlamp (Philips Hue Outdoor Lily Spot light)
- Lily XL buitenspotlamp (Philips Hue Outdoor Lily XL Spot light)
- Calla sokkellamp (Philips Hue Outdoor Calla pedestal light)
- Econic sokkellamp (Philips Hue Outdoor Econic pedestal lights)
- Impress sokkellamp (Philips Hue Outdoor Impress pedestal lights)
- Calla Large sokkellamp (Philips Hue Outdoor Calla Large pedestal light)

Vervangingsprogramma
Om te verzekeren dat de Philips Hue-producten veilig gebruikt kunnen worden, start Philips Hue een vervangingsprogramma voor klanten met de betrokken voedingsunit. Om risico te vermijden, adviseert Philips bij problemen met deze producten eerst de stroom uit te schakelen voordat je de voedingsunit aanraakt.

Is jouw voedingsunit betrokken?
Om te controleren of jouw voedingsunit valt onder de vervangingsprogramma, raden we aan om eerst de stekker uit het stopcontact te nemen of de stroom van het stopcontact te halen. Op de voedingsunit zie je een viercijferige productiecode: het formaat van deze code is YYWW, “Y” staat voor het productiejaar en de “W” verwijst naar de productieweek. Alle producten tot en met week 41 van het jaar 2019 zijn mogelijk betrokken. Je hebt dus een betrokken voedingskabel als beide van de volgende punten van toepassing zijn:

1. De eerste twee cijfers van de code zijn 19 of lager
2. De laatste twee cijfers van de code zijn 41 of lager

Bijvoorbeeld, een voedingsunit met de code 1835 valt onder de vervangingsprogramma, terwijl een voedingskabel met de code 2005 niet vervangen hoeft te worden.

Hoe krijg ik een nieuwe gratis voedingskabel?
Vul het formulier in dat je op deze pagina vindt. Daar zal gevraagd worden om je adresinformatie, de productiecode en het modelnummer van de voedingsunit (deze kun je vinden achter het woord “model” op de voedingsunit. Philips Hue vraagt ook een afbeelding van de voedingsunit bij te voegen, waar de viercijferige productcode duidelijk zichtbaar is, zoals hieronder afgebeeld:

4cijferig 1

Mocht je nog vragen hebben of wil je meer dan drie voedingsunits vervangen, dan kun je hier contact opnemen.

kabel