Elke zondag vind je op pcactive.nl een column van John Vanderaart. Vandaag schrijft hij over pakjesdag.
Ik moest snel iets speciaals voor de computer hebben. Ik vond het op Amazon. Sterker nog, ik vond meerdere alternatieven op Amazon. Maar het moest, zoals gezegd, snel. Dus dan maar iets duurder en met een paar euro verzendkosten erbij. Maar: "Uiterlijk morgen in huis. Echt waar!" Zo beloofd, zo meegekeken. Vanaf circa 09:52 uur hield ik mijn pakketje goed in de gaten. Ik zag de chauffeur wegrijden van - zo'n beetje - Utrecht naar Haarlem. Onderweg wat pakjes in Amstelveen afgeleverd, daarna wat in Osdorp en al snel in de buurt van de Spaarnestad. Ja, ik zat er bovenop! De chauffeur stuurde de binnenstad in. Richting de Leidsebuurt. Mooi. Maar wel in rap tempo mijn deur voorbij en linea recta naar het afgiftepunt een paar kilometer verderop. Een kwartier later kreeg ik een e-mailbericht: "U was helaas niet thuis." Mooi wel, ik was helemaal thuis! Maar goed, ik meteen naar dat afgiftepunt gefietst. Om erachter te komen, dat ze me vandaag niet meer zouden helpen: "Morgenochtend inventariseren we alles wat vandaag is binnengekomen. Zo doen we dat nu eenmaal. Bel ons niet, wij e-mailen u." Dit leed is natuurlijk niet groot, maar wie zit wie hier in de maling te nemen? Mijn klachtje bij Amazon verdween voor mijn ogen in de digitale vergeetput. Nogmaals, het is niet groot. Maar toch...