Elke zondag lees je een nieuwe column van John Vanderaart op pcactive.nl. Lees ditmaal over het ophalen van een pakketje.
Ik had wat speciale wandelsokken besteld op Bol.com en die zouden door een partner worden geleverd. Ik heb het uiteraard liever direct via Bol.com, maar soms valt er niets te kiezen. En omdat ik nogal veel wandel, wilde ik per se die speciale sokken hebben. Punt. Zo spannend is dat normaal gesproken niet. Zo spannend werd het deze keer wel. Ik kreeg via e-mail de bevestiging dat de sokken op een afhaalpunt waren afgeleverd. Ik naar dat afhaalpunt gefietst. Dat bleek een onduidelijke belwinkel met twee evenzo onduidelijke jongemannen achter Corona-plexiglas. Ik zeg onduidelijk, maar ik bedoel eigenlijk ongeïnteresseerd. Zonder ook maar iets te controleren, wist een van de jongemannen me te melden dat het pakje nog niet was aangekomen. "Morgen. Maar het kan ook overmorgen zijn..." Dus ik - voor de zekerheid - twee dagen later weer terug. De belwinkel sluit om 18:00 uur, maar na 17:15 deed de jongeman liever geen pakjes meer. "Ik heb het systeem net afgesloten. Morgen terugkomen." En ook de dag erna zat er geen beweging in, want het pakje was niet te vinden. Niet op barcode, niet op e-mailbericht, niet op achternaam. "Dat gebeurt wel vaker", aldus onze jongeman, "U moet misschien maar even met de bezorgdienst bellen." Enfin, hij (!) ging er in ieder geval niets (!) meer aan doen... Zojuist krijg ik een e-mailbericht binnen dat me vertelt dat mijn wandelsokken ruim een week geleden in die belwinkel waren aangekomen. Maar in de week erna niet - door mij - waren afgehaald. Ik vraag je dan ook af: "Wie zit hier wie te belazeren?"
Drie keer langs geweest en nog kon of wilde de ongeïnteresseerde jongeman mijn pakje niet vinden.